6 березня 2012 р.



21 листопада 2011 року, до комітету з питань охорони здоров'я Верховної Ради України і до Міністерства охорони здоров'я України була направлена резолюція учасників круглого столу, який відбувся у м. Донецьку 10.11.2011р. 


Наприкінці лютого 2012 року, до Громадської ради при ДонОДА нарешті надійшла відповідь від МОЗ. Текстдодаємо.

Перше, що здивувало у цієї відповіді — це дата листа МОЗ “02.01.2012р.” та відбиток штампу на конверті з позначеною датою відправлення “07.02.12”.

Щодо змісту листа МОЗ.

Перші застереження учасників круглого столу щодо конституційного обов’язку збереження мережі державних і комунальних закладів охорони здоров'я, які надають медичну допомогу населенню не зважаючи на час — не знайшли остаточного вирішення. Велика надія у цьому питання покладалася на депутатів Верховної Ради та відповідні ініціативи з боку профільного комітету, однак, нічого не трапилося і до Конституційного Суду за офіційним тлумаченням статті 49 Основного закону ніхто не звернувся. І, не зважаючи на запевнення МОЗ про те, що “структурна реорганізація закладів охорони здоров'я у пілотних регіонах не передбачає скорочення їх мережі”, — на практиці відбулося інакше. Переважна більшість амбулаторій загальної практики — сімейної медицини позбавилися статусу юридичної особи та були виключені з Реєстру юридичних осіб.


Друге, не менш гостре питання, стосувалося недосконалості примірних штатних розписів Центрів первинної медико-санітарної допомоги. Ще на круглому столі лунали запевнення про очікувані змін до наказу МОЗ України  № 645 від 05.10.2011р., який змінив наказ МОЗ від 01.09.2011 № 556 "Про затвердження Примірних штатних нормативів центру первинної медичної (медико-санітарної) допомоги у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві"; про такі наміри йде мова і у відповіді міністерства, але до теперішнього часу жодних змін не внесено.

Взагалі процес формування штатних розписів закладів охорони здоров'я будь якого рівня у пілотних регіонах на сьогодні має суперечний характер. Відповідь МОЗ на Резолюцію  круглого столу цитує статтю 9 Закону України від 7 липня 2011 року N 3612-VI "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві" (далі — Закон про реформування), вказуючи на те, що “штатний розпис закладу охорони здоров'я пілотного регіону визначається керівником такого закладу і затверджується за його поданням головним розпорядником бюджетних коштів.” Однак, якщо раніше, до набуття чинності Закону про реформування (до 04.08.2011р.), на території нашої країни діяли Штатні нормативі та типові штати закладів охорони здоров'я, затверджені наказом МОЗ № 33 від 23.02.2000р.,  —  тепер для закладів охорони здоров'я, які є учасниками пілотного проекту, дія існуючих штатних нормативів, установлених центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я (тобто МОЗ) — не застосовується, а сам штатний розпис у пілотних регіонах формується залежно від обсягу медичної допомоги, що надається відповідним закладом охорони здоров'я.

Причому, чомусь замовчується інша вимога Закону про реформування, у статті 8 якого  вказано на те, що обсяг медичної допомоги, від якого і тільки якого повинні залежати штатні розписи закладів охорони здоров'я у пілотних регіонах обов'язково зазначається у договорі про медичне обслуговування населення.

Який заклад на сьогодні уклав такий договір? За законом про реформування, примірні договори про медичне обслуговування населення затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я. Існує нова редакція такого примірного договору, яка затверджена наказом МОЗ № 992 від 28.12.2011р. Але знайти його не так легко. На офіційному сайті МОЗ у розділі Реформа медичного обслуговування — Законодавство — такий наказ відсутній; додатково є питання про правомірність нереєстрації його у Міністерстві юстиції України відповідно до вимог статті 15 Закону України “Про центральні органи виконавчої влади” від 17.05.2011р.

Не вирішеним залишається і питання підвищення заробітної плати медичним працівникам пілотних регіонів; обіцяна відповідна постанова Кабміну поки ще блукає його коридорами...

Не зважаючи на всі ці суперечності, життя не стоїть на місці. Проведений захід виявив небайдужих до процесів  реформування медицини людей, громадян, які мають не тільки свої думки, активну життєву позицію, але і намагаються недопустити хід експерименту у регресивному напрямку. Ще одне. Нас почули, запевнили про врахування наших пропозицій,  і тепер нашим спільним завданням повинно стати, щоб ці запевнення не залишилися на папері. Будемо працювати далі.

З повагою,  надією  на  порозуміння та
плідну співпрацю, — голова постійної
комісії з питань охорони здоров'я, сім'ї,
материнства та дитинства ГР при ДонОДА                                                            С.П.Маловичко

06.03.2012р.

2 коментарі:

  1. Сергей Павлович! Наше МЗО и профильный комитет подста вили медиков и пациентов после принятия Законов о ре формировании: абсолютно нет диалога с нами, никто не хочет нас слышать и знать о просчётах и даже провалах в некоторых вопросах реформы.Зато с телеэкрана говорит ся, что всё прекрасно. Чиновники от медицины боться за свои места и предают нас и наших пациентов.Какое-то дежа-вю!!! Нас опять унижают ложью и чувствуешь себя быдлом.О каком гражданском обществе мы говорим? А ведь всё просто-честно вести диалог чиновников с медиками(в лице той же ГР при ДонОДА) и находить пути решения проблем и недоработанных Законов, уважать и слышать мнение практического врача.

    ВідповістиВидалити
  2. Такой подход в реализации медреформы приводит к её дискредитации(как минимум). Мы разрушаем сложившуюся систему, а новую не создаём. В нашей стране первое получается всегда лучше,-увы!

    ВідповістиВидалити