12 березня 2012 р.

Знову до питання ініціювання медреформи або dura lex, sed lex

Джерело: Комісія з питань охорони здоров’я, сім`ї, материнства та дитинства

Шановні колеги! 

6 лютого, ми вже розповідали про ініціаторів експерименту з реформування системи охорони здоров'я у Донецькій області. Сьогодні, є привід знову звернутися до цього питання. 

Нагадаємо, що на офіційному сайті Верховної Ради України розміщений проект Закону про внесення змін до Закону України "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві" (щодо виключення Донецької області з переліку суб'єктів реформування) № 9218 від 26.09.2011 р. 

Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, визначаючи своє заперечення його прийняттю зазначив, що включення Донецької області до переліку регіонів, на які розповсюджується ЗУ "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві" “було ініційовано місцевою владою у встановленому законодавством порядку”

В зв’язку з цим, Громадською радою були направлені відповідні запити до Донецької ОДА (відповідь вже була розміщена на блозі) та Комітету ВР України з питань охорони здоров’я щоб отримати офіційну документальну публічну інформацію. Додатково було запитано ким та коли була затверджена і у якому офіційному виданні опублікована “Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава"? Нарешті надійшла відповідь на наш запит про надання публічної інформації, надісланий на адресу профільного комітету ВР (комітет перенаправив запит до Кабміну, а останній — до МОЗ). 

З приводу ініціатора про включення Донецької області до експерименту відповіді співпадають посиланням на лист Голови Донецької обласної ради № к.24-2372 від 06.10.2010р. Однак, запит МОЗ України до голови Донецької обласної ради з пропозицією розглянути в установленому порядку та “залучити до експерименту по відпрацюванню механізмів реформування системи охорони здоров'я Донецьку область” був датований “21.09.2010р.”; за даними офіційного сайту Донецької обласної ради, 30-та сесія відбулася “03.09.2010р.”, а 31-ша сесія — 21.10.2010р.  Таким чином, Донецька обласна рада сесійно не розглядала цього питання... 


Dura lex, sed lex (суворий закон, але закон), тобто на сьогодні Закон України "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві"діє і його повинно виконувати

Проте, дуже важливо, щоб все що відбувається з його впровадженням, було прозорим, виваженим і з урахуванням громадської думки. 

З надією на порозуміння та плідну співпрацю, - голова постійної комісії з питань охорони здоров'я, сім'ї, материнства та дитинства ГР при ДонОДА С.П.Маловичко

Немає коментарів:

Дописати коментар