Вчора, 22 березня 2011 року в облдержадміністрації (м. Донецьк, б-р. Шевченка, 34.) пройшли другі збори Громадської ради при Донецькій ОДА.
Основною метою зустрічі було прийняття рішень з останніх організаційних питань. В засіданні взяли участь 45 з 71 члена від складу Ради, а також представники органів влади, ЗМІ, інших інститутів громадянського суспільства.
Засідання розпочалось з інформування присутніх про результати діяльності, яка проводилась між першими та другими загальними зборами. Підводячи підсумки, голова Ради Кіпень В.П. зазначив: «сьогодні завершується організаційний етап роботи нашої Ради. Нею сформовано 13 постійних комісій. Проведені перші засідання, на яких були вирішені два питання: обрання голів та підготовка робочих планів».
Згідно порядку денного були розглянуті наступні питання:
- Затвердження правління.
- Прийняття плану роботи на 3 місяці.
- Затвердження інформаційних запитів та звернень до Донецької ОДА.
- Інформація про діяльність робочої групи із доопрацювання Положення про Громадську раду та Регламент.
- Різне.
Після знайомства з керівниками постійних комісій, зборами був затверджений склад правління Громадської ради з 17 осіб. До нього увійшли Голова Ради, 3 заступники та 13 голів постійних комісій (Перелік членів Правління).
Жвавим, підчас суперечливим вийшло обговорення та прийняття рішення про затвердження зведеного робочого плану. Він був сформований на основі планів, підготовлених на засіданнях постійних комісій, який складається з двох частин.
Перша – загальна. До неї входить 12 пунктів, які є спільними для всіх комісій. Друга – безпосередні плани робочих органів Ради, які включають в себе вузькоспеціалізовані дії щодо вирішення проблем територіальних громад області.
Під час обговорення, частина членів Громадської ради висловили свої пропозиції щодо зміни форми плану та етапів його прийняття. На розгляд було внесено 3 пропозиції. Після гострих дискусій, більшістю голосів було прийнято рішення затвердити, як основу вже підготовлений план та оприлюднити його через блог Громадської ради та сайт Донецької ОДА.
У не менш гострих дискусіях пройшло обговорення та затвердження інформаційних запитів та звернень до Донецької ОДА. Правлінням було презентовано кілька підготовлених в постійних комісіях запитів до структурних підрозділів облдержадміністрації. Голова ради Кіпень В.П. вніс пропозицію розробити шаблони інформаційних запитів, які будуть відповідати всім вимогам державних органів та сформовані за єдиною методологією.
Акцентуючи увагу присутніх на правильності оформлення документів начальник Головного управління взаємодії з громадськістю та у справах національностей і релігій Донецької ОДА Маштакова О.М. зазначила: «Враховуючи особливості бюрократичної системи, хочу порекомендувати щоб всі запити, які готуватимуться, були юридично правильно оформлені та не мали помилок». Таким чином, розроблені «шаблони» полегшать підготовку та подання звернень до органів державної влади та місцевого самоврядування.
Особливе місце зайняло обговорення щодо підтримки Радою інформаційного запиту до Голови Донецької ОДА про проведення громадської експертизи з питань перегляду регуляторних актів, прийнятих органами місцевого самоврядування.
Слід зазначити, що це перша спроба провести таку експертизу в Донецькій області. З ініціативою виступили члени Громадської ради Кочуєв В.І., голова ДМГО «Агенція розвитку місцевого самоврядування» та Шашкова Т.І., голова правління ДОГО «Взаємодія». Кочуєв В.І., презентуючи її цілі, задачі та методи зазначив, що: «основною метою громадської експертизи, яку ми плануємо провести, є виявлення недоліків в сфері регуляторної політики у регіоні та вироблення рекомендацій для органів місцевого самоврядування щодо їх усунення».
За результатами обговорень прийняті наступні рішення. По-перше: затвердити інформаційні запити до всіх структурних підрозділів Донецької ОДА з метою отримання від них інформації щодо планів роботи на 2011 рік, нормативних документів, якими вони керуються в своїй діяльності та фінансування з держбюджету організацій громадянського суспільства за напрямами роботи. По-друге: інформувати громадськість шляхом розміщення на блозі інформаційних запитів та отриманих відповідей. По-третє: підтримати пропозиції щодо проведення громадської експертизи з регуляторної політики в регіоні.
Інформація про діяльність робочої групи із доопрацювання Положення про Громадську раду та Регламенту дав Маловичко С.П., заступник голови з правової роботи ДОО профспілки працівників охорони здоров’я України. Він зазначив: «Мною було зроблено три спроби зібрати членів робочої групи, однак вони були проігноровані. Щоб не втрачати час, я розробив пропозиції щодо внесення змін до Регламенту. Безпосередньо вони стосуються ст. 14 та ст. 66». Вислухавши пропозиції, збори прийняли рішення продовжити повноваження робочої групи та підготувати зміни до основних документів на наступне засідання Ради.
Крім того, членами Громадської ради було прийнято рішення запросити на наступні загальні збори керівництво Донецької ОДА та обласної Ради.
Нажаль, під час роботи не обійшлось без конфліктних ситуацій. Наприклад, Мацука О., керівник ДОГО «Донецький інститут інформації» переходячи межі професійного обговорення некоректно повів себе по відношенню до деяких членів Ради та представників влади. Підтвердженням чого є інформація, яка розміщена на сайті Новини Донбасу. Це викликало осуд більшості членів Ради.
Однак, Рада вийшла на рівень конструктивної роботи. Завершений організаційний етап, починається «польова» робота в комісіях. Запланована низка практичних кроків по вирішенню важливих проблем у територіальних громадах Донецької області. Про перші результати діяльності, члени Громадської ради домовились розповісти на наступних зборах, які пройдуть найближчим часом.
За більш детальною інформацією про діяльність консультативно-дорадчого органу при Донецькій ОДА звертайтесь до прес-секретаря Бондаренка Сергія за телефоном: +38 (095) 106-81-61 або за електронною поштою pr.gromrada.dn@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар