28 лютого 2012 р.

Захист прав інтелектуальної власності - питання номер один для покращення іміджу Донецької області


Джерело: Комісія з питань міжнародних зв'язків та євроінтеграції Громадської ради при ДонОДА

24 лютого, згідно із затвердженим планом роботи  на 2012 рік,  комісія з питань міжнародних зв'язків та євроінтеграції Громадської ради при  Донецькій  ОДА,  провела засідання круглого столу на тему: «Іміджеві програми стратегічного розвитку Донецької області». 

Про цілі і завдання проведення круглого столу читайте в статті голови комісії В'ячеслава Редька  «Яким має бути імідж регіону?».

Для участі в засіданні зареєструвалися 56  запрошених - представники державної влади, у тому числі представники профільних управлінь ДонОДА, міських адміністрацій, діячі громадських організацій, підприємці, фахівці, з питань захисту інтелектуальної власності, фахівці з питань реклами і маркетингу, журналісти засобів масової інформації (список переглянути можна тут).         

З вітальним словом до учасників звернувся заступник голови Громадської ради при ДонОДА Шавлеги Лурсманашвілі.  

Модератором  круглого столу виступив В'ячеслав Редько, який запропонував для обговорення наступні питання:   
  1. Напрямки стратегічного розвитку Донецької області.
  2. Іміджеві стратегії Донецької області.
  3. Іміджеві програми адміністративних одиниць Донецької області.
  4. Участь громадськості у формуванні іміджевих програм регіону.
  5. Правові аспекти щодо захисту прав інтелектуальної власності при проведені заходів з реалізації іміджевих програм.

В обговоренні винесених питань взяли участь: 

1. Голова Всеукраїнської спілки вчених-економістів, завідувач кафедрою стратегічного управління економічним розвитком Донецького національного технічного університету, професор Олександр Кендюхов виступив з доповіддю: «Який імідж потрібний Донецькій області».

Олександр Кендюхов у своєму виступі відзначив, що основою нового іміджу регіону повинен стати інтелектуальний потенціал Донбасу. На жаль, констатував професор Кендюхов, імідж Донбасу як в Україні в цілому, так і за кордоном, украй неоднозначний.

«Ставка на іміджевий потенціал бізнесу і спорту себе не виправдовує. Головне багатство Донбасу – в його інтелектуальному потенціалі. І саме на цьому напрямі потрібно робити акцент. У нас є відомі у всьому світі вчені, студенти наших вузів і  учні шкіл регулярно завойовують перші місця на всеукраїнських і міжнародних олімпіадах. Саме цих людей, а не бізнесменів і спортсменів, потрібно робити обличчям регіону», - відзначив професор.

Олександр Кендюхов висловив також думку про доцільність заміни сьогоднішнього герба Донецької області (чорна пальма на жовтому фоні) на символ, що позиціонує  Донбас як перспективний інтелектуальний центр України.

2.  Виконавчий директор агломерації «Північний Донбас» Петро Козлов детально розповів про функціонування «агломерації», до складу якої входить п'ять міст Донецької області. Він вважає, що Київ і Харків мають розвиненіший науковий потенціал, проте існування високоінтелектуального машинобудівного комплексу Донецької області забезпечує Донецькій області статус «інтелектуально-промислового регіону України».

3. Доцент кафедри економіки підприємства  Донецького державного університету управління Владимир Підгірний запропонував свій науковий алгоритм формування іміджу Донецької області:

  • Розробка концепції іміджевої політики Донецької області. Суть її полягає в зміні парадигми формування іміджу регіону – переході від методів інформаційно-декларативного характеру з використанням адміністративного ресурсу (виставково-ярмаркова діяльність, фестивалі, конкурси, свята, спортивні змагання, довідкова  інформація про регіон в Інтернеті, довідники, буклети і таке інше) до методів, орієнтованих на регіональний розвиток з опорою, перш за все, на власні сили.
  • Розробка способу господарського життя або економічної системи, заснованої на активній інноваційній діяльності економічних суб'єктів, що здійснюють свою діяльність на території регіону. Узявши курс на побудову інноваційної економіки на місцевому рівні, Донецька область може виступити ініціатором переходу від економічної системи, заснованої на ринку (ринкової економіки) до економічної системи, в основі якої лежить активна інноваційна діяльність господарюючих суб'єктів (інноваційна економіка) у масштабі країни.
  • Розробка моделі розвитку економіки області, в основі якої лежить максимальне використання потенційних можливостей території. Розробка такої моделі викликана необхідністю розуміння того, яке саме середовище господарювання і, за великим рахунком середовище життєдіяльності, ми хочемо сформувати на своїй території. Неможливо будувати благополучне життя на території, не маючи детального уявлення про те, як виглядає це життя.
  • Розробка іміджевої ідеології, вплив якої на соціально-економічний розвиток області базується на гармонії інтересів населення регіону і держави в особі центральних і місцевих органів влади. Іміджева ідеологія у такому вигляді має бути покладена в основу економічної політики регіону.
  •  Розробка моделі стимулюючого регулювання економіки Донецької області.

4. Директор БФ «Пальма Мерцалова» Костянтин Воробйов відзначив, що в 1999 році була розроблена і прийнята іміджева програма розвитку Донецької області «Пальма Мерцалова», що включає системний підхід в позиціонування регіону  перед світовою спільнотою. В рамках даної програми Пальма Мерцалова зайняла центральне місце на Гербі Донецької області, проходив фестиваль «Золотий скіф», проводився обмін символами між Донецькою областю і регіонами-партнерами інших країн. Як приклад, в 2000 році стався обмін символами між Донецькою областю і Москвою, в результаті якого точна копія Цар-пушки,  що належить  добродійному фонду «Пальма Мерцалова», прикрашає центральну вулицю Донецька.

Основним в реалізації програми є будівництво на території Донецької області сучасного політехнічного музейного комплексу у вигляді «Техноленда».  За підтримки Президента Міжнародної асоціації академій наук, академіка НАН України Бориса Патона в 2011 році була створена Асоціація «Міжнародний політехнічний музей «Український техноленд», завдання якого,  побудувати в місті Єнакієве Донецької області на базі двох вугільних шахт «Червоний Профінтерн» і «Юний Комунар» міжнародний політехнічний музей «Український Техноленд». 16 квітня 2011г. у Єнакієве на шахті «Червоний Профінтерн» за сприяння Міністерства енергетики і вугільної промисловості України відбулася символічна закладка Техноленда.

Костянтин Воробйов звернув увагу на системне порушення з боку Донецької облдержадміністрації авторських прав на розроблені рекламним агентством «Фірма Кардінал» іміджеві програми. Зокрема, до цих пір немає договору на передачу прав по використанню авторської роботи «Герб Донецької області» між розробником герба «Фірмою Кардинал» і Донецькою обласною адміністрацією. Промовець відзначив, що в рамках реалізації програми «Пальма Мерцалова» підготовлені пропозиції для співпраці з ДонОДА, які були роздані учасникам круглого столу.

5. Заступник начальника управління регіонального розвитку, залучення інвестицій і зовнішньоекономічних стосунків Донецької ОДА  Олена Веровець відзначила, що управління докладає великих зусиль для просування позитивного іміджу регіону і призвала всіх зацікавлених осіб до спільної співпраці.

6. Перший заступник головного управління економіки Донецької  ОДА Валерій Переверзєв звернув увагу, що Донецька область володіє великим економічним потенціалом, має глибокі історичні традиції, жителі регіону висококультурні і високо освітні. На цьому і потрібно вибудовувати іміджеву політику.

7. Заступник управління інформаційної політики та з питань преси Донецької ОДА Олена Малютіна прокоментувала статистичні дані, що свідчать про негативне сприйняття нашого регіону жителями інших регіонів України і зарубіжних країн, вона запропонувала вести масовану інформаційну кампанію по поліпшенню іміджу Донецького краю. З цією метою управління розробило програму  «Стратегія інформаційної політики Донецької області».

8.  Журналіст Євген Ясенєв констатував, що в історії регіону було два відомих іміджмейкери: англійський підприємець Джон Юз, що створив бренд Пальма Мерцалова і перший секретар Донецького обкому партії Володимир Дегтярьов, що створив Донецьку образ міста «мільйона троянд». Вони докладали великі зусилля у формуванні сприятливого іміджу Донецька. Він відзначив, що сьогодні Донецької області потрібно самостійно позбавитися від ряду негативних стереотипів, які склалися про регіон через певні причини і прикласти для цього зусилля, схожі на зусилля Юза і Дегтярьова.

9. Провідний експерт з питань інтелектуальної власності Віктор Гавенко звернув увагу, що питання підняте Костянтином Воробйовим про захист прав інтелектуальної власності в Донецькій області давно назрів. Поняття «Інтелектуальна власність» для переважного числа чиновників, через відсутність необхідної профпідготовки, є для них незрозумілим. Повсюдно порушуються авторські права і не лише чиновниками. При проведенні ЄВРО-2012 організатор турніру  УЄФА планує приділити цьому велику увагу і у зв'язку з цим Україні можуть бути пред'явлені великі штрафні санкції. Не відкладаючи в довгий ящик, питанню захисту прав на інтелектуальну власність необхідно приділити особливу увагу.

10. Підприємець, депутат Харцизької міської ради  Олександр Фірсов відмітив, що позитивний імідж – це перш за все традиції, тому є необхідність продовжувати і ті, які були закладені при губернаторстві Віктора Януковича. 

Багато промовців, серед них віце-президент Донецької ТПП Олена Політик, виконавчий директор Донецького регіонального відділення УСПП Василь Собко, заступник голови Федерації працедавців Олександр Хряков, заступник управління інформаційної політики та з питань преси ДонОДА Володимир Безрідний,  голова Громадської ради при  Слов'янській обласній раді Анатолій Левіт, директор Донецького міського благодійного фонду «Доброта» Яків Рогалін та інші запропонували ряд ініціатив, що передбачають дієві заходи по підніманню іміджу регіону.

Головний фахівець управління із зв'язків з громадськістю ДонОДА В'ячеслав Бондарь  підводячи підсумки роботи круглого столу відзначив, що нонсенсом є той факт, що права на використання герба Донецької області належать приватній організації і до цих пір офіційно не передані Донецькій обласній раді. Це питання вимагає термінового врегулювання в рамках чинного законодавства.

У своєму завершальному слові В'ячеслав Редько подякував всіх присутніх за участь в заході і відзначив, що за підсумками круглого столу всі рекомендації учасників будуть  протягом тижня доведені до керівництва  області і озвучені в ЗМІ.

Фоторепортаж:

Немає коментарів:

Дописати коментар