Джерело: Електронний робочий стіл громадського експерта
Громадські ради як консультативно-дорадчі органи утворені вже при понад 500 органах влади різного рівня. І цей процес триває. Водночас, часто складається ситуація, коли в органі влади щодня ініціюються, погоджуються, приймаються проекти нормативно-правових актів, а громадські ради фактично залишаються «осторонь» цього процесу.
Закон України «Про засади і запобігання корупції», що набув чинності 01.07.2011 р., визнав право фізичних осіб, об'єднань громадян та юридичних осіб здійснювати антикорупційну громадську експертизу проектів нормативно-правових актів. Громадські ради мають таке право, передбачене Постановою Кабінету Міністрів України «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» від 3 листопада 2010 р. N 996.
Проте на відміну від інших інструментів громадської участі (наприклад, громадської експертизи діяльності органу виконавчої влади), механізмів сприяння проведенню антикорупційної громадської експертизи проектів нормативно-правових актів законодавством не визначено.
Це породжує проблеми доступу до проектів нормативно-правових актів, які можуть ставати предметом антикорупційної експертизи, комунікації із розробником проекту акту, відсутність механізму врахування результатів антикорупційної громадської експертизи.
Саме тому, громадськими експертами-практиками за результатами ряду навчальних заходів для представників громадських рад України було розроблено рекомендації щодо унормування процедури проведення інструменту громадської антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів на рівні регламентів органів виконавчої влади.
Запрошуємо Вас до ознайомлення з рекомендаціями та їх практичного застосування у Ваших адміністраціях.
Громадськість має право проводити антикорупційну експертизу!
Додатки:
Немає коментарів:
Дописати коментар